رزین پرولایت A500ps

بیشترین کاربرد رزین آنیونی پرولایت A500ps در رنگبری است. این مدل رزین ها ترکیب های رنگی را از مایعات جدا می کنند. از این نوع رزین که به نام رزین رنگبری نیز شناخته میشود برای حذف رنگ استفاده میگردد. یکی از مهمترین کاربردهای رزین آنیونی A500ps در تصفیه شربت قند است. از این نوع رزین برای رنگبری شربت قند استفاده می گردد. از این فرایند در کارخانه نیشکر و کارخانه قند برای تصفیه نیشکر و تهیه شکر سفید استفاده میشود.

 

تبدیل شکر خام به شکر سفید

شکر خام به دلیل وجود برخی ناخالصی ها به رنگ قهوه ای است. شکر قهوه ای دارای رنگ، بو و طعم است که به مواد غذایی و نوشیدنی منتقل می شود. از اینرو عموما به شکل شکر تصفیه شده مورد استفاده قرار می گیرد. ساکارز استخراج شده از ساقه نیشکر و یا چغندر قند باید ذوب شود. در مرحله بعد ساکارز با رزین رنگبری شربت قند، رنگ زدایی می شود. در مرحله نهایی تغلیظ و کریستالیزاسیون انجام می گردد. حاصل این فرایندها تولید شکر سفید است.

 

رنگ شکر

رنگ های شکر ساختمان پیچیده ای از ترکیبات آلی هستند. رنگ در شربت قند حاصل از چغندر قند بیش از شربت قند نیشکر است. رنگ شربت قند ناشی از دو عامل است. اول رنگهای طبیعی که از گیاه نیشکر وارد شربت قند میشود. دوم رنگهایی که طی فرایندهای تهیه شربت قند ایجاد شده اند.رنگ شربت قند ترکیباتی با محدوده وسیعی از وزن مولکولی را به خود اختصاص می دهد. این ترکیبات رفتار آنیونی دارند به همین دلیل برای حذف رنگ نیاز به رزین تبادل یونی آنیونی دارد.

 

ساختار رزین آنیونی پرولایت A500ps

رزین رنگبری A500ps ساختار پلی استایرن دارد. رزین های استایرنی (Styrene Structure) بیش از رزین های آکریلیکی  (Acrylic Structure) مستعد رسوب با ترکیبات آلی هستند. به همین دلیل توانایی رنگ زدایی این رزین ها بیش از رزین های آکریلیکی است.  عامل یونی رزین آنیونی Purolite A500ps  یون کلرید Cl است. واکنش زیر نشان دهنده فرایند حذف آنیون رنگ است.

R-Cl + anion → R-anion + Cl

احیای رزین رنگبری A500ps

پس از گذشت مدتی از کار سیستم رزینی، رزین توسط آنیونهای غیر مطلوب اشباع می شود. در این حالت با تزریق احیا کننده قوی مناسب، رزین دوباره قابلیت خود را بدست می آورد. احیای رزین آنیونی مدل A500ps با داشتن عامل یونی کلرید Cl به وسیله محلول آب و نمک NaCl انجام می گردد. در این فرایند یون کلرید نمک مجددا جایگزین یون آنیون شده و رزین احیا می گردد.

 

قیمت رزین رنگبری A500 ps

با توجه به وارداتی بودن رزین رنگبری شربت قند Purolite A500ps قیمت آن تابع بهای ارز است. برای مشاوره و دریافت قیمت رزین آنیونی A500ps با ما تماس بگیرید. شرکت زلال پایاب وارد کننده انواع رزین پرولایت اصل آماده همکاری با کلیه صنایع و کارخانه قند و نیشکر برای تامین عمده رزین رنگبری قند است. انواع رزین سختی گیر  و رزین میکس بد برای استفاده در صنایع گوناگون موجود است.

رزین رنگبری

Purolite A500

Strong Base Anion Resin
Chloride form

مشخصات فیزیکی و شیمیایی رزین Purolite A500
نوع رزین رزین آنیونی بازی قوی
کاربرد تصفیه میعانات، حذف سیلیس SiO2، رنگبری
ساختار پلیمری پلی استایرن با پیوندهای دی وینیل بنزن
شکل ظاهری  دانه های کروی شکل کهربایی
گروه عملکردی نوع I با چهار گروه آمونیوم
فرم یونی  -Cl
ظرفیت تبادل یونی 25.11 کیلوگرین بر فوت مکعب
حفظ رطوبت 53 تا 58 درصد
اندازه ذرات 0.6 تا 0.85 میلیمتر
حداکثر ضریب یکنواختی 1.7
وزن مخصوص 1.08 گرم بر میلی لیتر
وزن هر لیتر رزین 670 تا 700 گرم
حداکثر درجه حرارت با سیکل -Cl 100 درجه سانتیگراد
حداکثر درجه حرارت با سیکل -OH 65 درجه سانتیگراد