تصفیه آب برای پرورش ماهی

 

صنعت پرورش ماهی

پیش از این پرورش ماهی در ایران تنها در مناطق شمالی و جنوب کشور رواج داشت. اما امروزه با رشد صنعت پرورش ماهی، دریاچه های مصنوعی و استخر پرورش ماهی در بسیاری نقاط فعالیت می کنند. یکی از دلایل آن فواید وجود فضولات آب پرورش ماهی برای کشاورزی است. پرورش ماهی به عنوان یک فعالیت مکمل در کنار کشاورزی بسیار معمول شده است.

 

تاثیر کیفیت آب برای پرورش ماهی

نا گفته پیداست که آب مهمترین فاکتور در پرورش ماهی و آبزیان است. آلودگی آب همواره تهدیدی برای سرمایه گذاری در این صنعت است. استخر پرورش ماهی، میگو و سایر آبزیان نسبت به تغییرات اندک PH آب بسیار آسیب پذیر است. وجود انگل ها و آلودگی های میکروبی در آب زندگی این جانداران را تهدید می کند. علاوه بر این TDS آب بر رشد ماهی ها بسیار موثر است. تصفیه آب میتواند محیطی ثابت و یکنواخت را برای ماهی و میگو فراهم آورد. از اینرو تصفیه آب برای پرورش ماهی بسیار ضروری است.

 

تصفیه آب برای پرورش ماهی و آبزیان

برای تصفیه آب استخر پرورش ماهی بهترین گزینه استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی RO است. دستگاه آب تصفیه آب RO با تصفیه آب چاه و حتی تصفیه آب دریا قادر به تولید آب خالص است. البته میتوان طوری طراحی کرد که قبل از خروجی دستگاه، املاح مورد نیاز به اندازه کافی به آب اضافه شوند. مقدار کم املاح برای بقا و رشد ماهیان ضروری است.

 

آب شیرین کن برای پرورش ماهی

در مناطقی مانند جنوب کشور مانند خوزستان، هرمزگان، بندر عباس و بوشهر دسترسی به آب شیرین کمتر است. در این مناطق از آب شیرین کن دریایی برای پرورش ماهی استفاده می شود. استفاده از آب شیرین کن پرورش ماهی و میگو برای TDS های بالای آب نیز مقدور است. ظرفیت دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی از 5 مترمکعب در شبانه روز تا چند هزار مترمکعب قابل ارایه است. قیمت دستگاه آب شیرین کن بر اساس ظرفیت مورد نیاز مشتری و با توجه به آنالیز آب خام مشخص میشود.

شرکت زلال پایاب با سالها سابقه در زمینه سیستم های تصفیه آب صنعتی آماده مشاوره، طراحی و فروش دستگاه آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن دریایی برای صنایع مختلف است. همچنین دستگاه سختی گیر و کلیه تجهیزات تصفیه آب صنعتی عرضه می گردد. برای مشاوره تخصصی در زمینه تصفیه آب کشاورزی و تصفیه آب برای استخر پرورش ماهی با کارشناسان ما تماس بگیرید

سایر کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی

بخش کشاورزی و دامی

تصفیه آب کشاورزی و دامی

گلخانه ها، مرغداری و دامداری

صنایع پتروشیمی

صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، فولادی

تصفیه آب cooling و blow down ، آب DM برای خنک کاری

تأمین آب دمین

تولید آب فوق خالص

تصفیه آب برای صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی

شیرین سازی آب دریا

شیرین سازی آب دریا

تصفیه آب برای مصارف صنعتی و شرب

(آب شیرین کن دریایی)

تأمین آب آشامیدنی

تصفیه آب آشامیدنی

تصفیه آب شرب