دستگاه تصفیه آب صنعتی 100 متر مکعب

دستگاه آب شیرین کن صنعتی 100 متر مکعب در شبانه روز در مقیاس صنایع متوسط کاربرد فراوان دارد. دستگاه تصفیه آب 100 متر مکعبی بر اساس سیستم اسمز معکوس Reverse Osmosis آب را تصفیه می کند. سیستم اسمز معکوس RO بیشترین کاربرد را در تصفیه آب صنعتی دارد.

مزایای استفاده از سیستم اسمز معکوس در تصفیه آب در مقیاس مصارف صنعتی را می توان در چند مورد برشمرد. اول اینکه از لحاظ کارایی، دستگاه تصفیه آب RO، آب را با خلوص بسیار بالا تصفیه می کند به نحوی که TDS آب خروجی نزدیک به صفر می باشد. ثانیا تجهیزات و مواد شیمیایی مصرفی دستگاه آب شیرین کن RO در دسترس هستند و هزینه قابل قبول دارند. با توجه به موارد ذکر شده استفاده از دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس هر روز بیشتر می گردد.

برای بدست آوردن ظرفیت مورد نیاز آب تصفیه شده و انتخاب ظرفیت مناسب دستگاه روشهای گوناگون وجود دارد. در صورتی که تصفیه آب چاه مورد نظر است دبی آب خروجی از چاه تعیین کننده ظرفیت مورد نیاز خواهد بود. برای تصفیه آب شرب استانداردهایی درباره میزان مصرف هر نفر در شبانه روز وجود دارد که با استفاده از آن می توان مقدار آب تصفیه شده مورد نیاز را تعیین کرد. در مصارف صنعتی دبی آب ورودی در بخشهایی که نیاز به آب تصفیه شده دارند معیار خوبی خواهد بود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی مدل BWRO-100

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی 100 متر مکعب در روز

عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی به ظرفیت آبدهی 100 مترمکعب در شبانه روز بر اساس روش اسمز معکوس است. در روش اسمز معکوس که به اختصار RO نام دارد آب با فشار مکانیکی پمپ از غشای RO عبور می کند و تصفیه می شود. غشای مورد استفاده در این سیستم ممبرین یا ممبران RO نام دارد. ممبران RO سطح غشایی بسیار بزرگی است با روزنه هایی در حد میکرون که حول محور استوانه ای تابیده شده است.

تکنولوژی ساخت ممبران تصفیه آب بسیار تخصصی است و تنها چند کشور در دنیا از آن بهره مند هستند. از جمله ممبران فیلمتک Filmtec آمریکا که جزو برترین برندهای ممبران است. طبق دیتاشیت شرکت DOW ممبران فیلمتک قادر به تصفیه آب با خلوص 99.5 درصد می باشد.

 

کاربرد دستگاه آب شیرین کن صنعتی 100 مترمکعب در شبانه روز

دستگاه تصفیه آب RO به ظرفیت 100 مترمکعب در روز در صنایع گوناگون کاربرد دارد. تصفیه آب لوله کشی، تصفیه آب چاه ، تصفیه آب رودخانه و… با کمک این دستگاه آب شیرین کن امکان پذیر است. برای تصفیه آب دریا باید از دستگاه آب شیرین کن دریایی استفاده نمود. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس 100 مترمکعب در کارخانجات گوناگون، تصفیه آب آشامیدنی، تصفیه آب کشاورزی و… کاربرد دارد.

مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی 100 مترمکعب در روز

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی به ظرفیت 100 مترمکعب در شبانه روز در جدول زیر آمده است. این مشخصات با توجه به آنالیز آب خام می تواند تغییراتی داشته باشد. کاربرد تجهیزاتی از قبیل پمپ و شاسی استیل Stainless Steel باعث افزایش عمر دستگاه و همچنین قیمت دستگاه آب شیرین کن 100 مترمکعب در روز خواهد شد.

مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی مدل BWRO-100  
روش تصفیه اسمز معکوس RO
ظرفیت آبدهی 100 متر مکعب در شبانه روز / 100.000 لیتر در شبانه روز
نوع ممبران RO 4 عدد ممبران فیلمتک BW30-400 / Flimtec
پرشر وسل 2 عدد پرشروسل دو المان
پمپ تغذیه 1 دستگاه / سانتریفیوژ افقی Cast Iron or SSt.304/SSt.316
پمپ مرکزی 1 دستگاه / سانتریفیوژ طبقاتی Cast Iron or SSt.304/SSt.316
نوع سیستم پیش تصفیه  فیلتر شنی / فیلتر کربنی / فیلتر کارتریج
 جنس سیستم پیش تصفیه  FRP / PP /PE
 دوزینگ پمپ  1 دستگاه / جهت تزریق آنتی اسکالانت
 پایپینگ  لوله کشی فشار بالا : Stainless Steel / لوله کشی فشار پایین : UPVC
تابلو برق تابلو برق مجهز به LOGO / یک دستگاه
تجهیزات کنترل و اندازه گیری فلومتر، TDS متر، فشار سنج ، کنترل کننده فشار پایین HPS ، فشاربالا LPS
شاسی دستگاه مقاطع فولادی / استیل Stainless Steel
ابعاد دستگاه طول 220cm / عرض 80cm / ارتفاع 170cm

 

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی 100 مترمکعب در روز

قیمت دستگاه تصفیه آب RO به ظرفیت آبدهی 100 مترمکعب در شبانه روز با در نظر گرفتن نوع و سازنده تجهیزات متفاوت است. تجهیزاتی مانند پمپ هایی که از جنس استنلس استیل هستند هزینه بسیار بیشتری نسبت به پمپ های چدنی دارند.

گارانتی دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO 

شرکت زلال پایاب رعایت اصول علمی طراحی و ساخت در جهت بهینه سازی دستگاه های تصفیه آب صنعتی را در دستور کار خود قرار داده است. لذا کلیه محصولات آب شیرین کن صنعتی و دریایی این شرکت دارای یک سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.