دستگاه تصفیه آب صنعتی 50 مترمکعب

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی صنعتی 50 متر مکعب در شبانه روز مدل BWRO-50 برای آبهای لب شور طراحی شده است. آبهای خام از لحاظ میزان املاح در دو دسته کلی قرار می گیرند: آبهای شور و آبهای لب شور. آبهای شور یا آب دریا  Sea Water دارای TDS بسیار بالا بیش از 10000ppm تا 55000ppm هستند. مابقی آبها در دسته آبهای لب شور یا Brakish Water دسته بندی می شوند. برای تصفیه آب چاه، آب لوله کشی و رودخانه و.. عموما تجهیزات Brakish استفاده می شود. علامت اختصاری SW برای تجهیزات تصفیه آب دریایی و BW برای تجهیزات تصفیه آبهای لب شور استفاده می شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی 50 مترمکعب دارای ظرفیت آبدهی 50000 لیتر آب تصفیه شده در شبانه روز است. اصولا دستگاه تصفیه آب RO با توجه به مقدار آبدهی مورد نیاز و همچنین مشخصات آب خام طراحی و ساخته می شوند. در نتیجه در بیشتر موارد دستگاه آب شیرین کن که برای آب یک منطقه طراحی شده برای منطقه دیگر مناسب نیست. زیرا مشخصات آب چاه در هر منطقه با مناطق دیگر متفاوت است.

دستگاه تصفیه آب صنعتی BWRO-50

سیستم عملکرد دستگاه تصفیه آب RO

دستگاه تصفیه آب RO به ظرفیت 50 متر مکعب در روز بر اساس سیستم اسمز معکوس کار می کند. سیستم اسمز معکوس پرکاربردترین روش تصفیه آب در دنیاست. در روش اسمز معکوس RO آب با فشار بالا که توسط پمپ High pressure تامین می شود از داخل محفظه ممبران عبور داده می شود. در طی این فرایند آب از روزنه های بسیار ریز میکرونی ممبران عبور می کند و املاح آن گرفته می شود. آبی که با این روش تصفیه می شود تقریبا بدون املاح است. TDS آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب صنعتی RO تقریبا نزدیک به صفر است. برای استفاده های خاص که آب دمین یعنی آب فوق خالص مورد نیاز است می توان آب را از سیستمم رزینی عبور داد. از آب فوق خالص در صنایع دارویی استفاده می شود.

 

کاربردهای دستگاه آب شیرین کن صنعتی 50 مترمکعب در روز

دستگاه آب شیرین کن 50 مترمکعب در شبانه روز در صنایع گوناگون کاربرد دارد. اکثر واحدهای صنعتی به دلیل دوری از مراکز شهری به آب لوله کشی شهری دسترسی ندارند. لذا برای تامین آب مورد نیاز خود از منابع دیگر استفاده می کنند. تصفیه آب چاه، تصفیه آب رودخانه و تصفیه آب دریا راههایی است که عمدتا برای تامین آب مورد توجه قرار می گیرند.

از آنجا که تمامی کارخانجات برای حفظ کیفیت محصولات خود نیازمند آب تصفیه شده هستند باید از روشهای مقرون به صرفه برای تصفیه آب صنعتی استفاده کنند. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO مناسب ترین روش برای تصفیه آب در مقیاس صنعتی است. دستگاه آب شیرین کن صنعتی در تصفیه آب شرب بهداشتی، تصفیه آب کشاورزی، تصفیه آب سیستم های حرارتی و برودتی، صنایع غذایی، صنایع فلزی و… کاربرد دارد.

مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی 50000 لیتر در روز

قطعات دستگاه آب شیرین کن RO به ظرفیت 50 متر مکعب در شبانه روز با توجه به طراحی دستگاه متفاوت است. در طراحی دستگاه آب شیرین کن صنعتی نوع آب خام، TDS آب، PH آب و… مورد تحلیل قرار می گیرد. فرایند طراحی و انتخاب قطعات با دانش روز تصفیه آب صنتی و به کمک نرم افزارهای تخصصی انجام می گردد.

مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی BWRO-50  
روش تصفیه اسمز معکوس RO
ظرفیت آبدهی 50 متر مکعب در روز / 50000 لیتر در روز
نوع ممبران RO 2 عدد ممبران BW30-400 / Flimtec
پرشر وسل 2 عدد تک المان
پمپ تغذیه 1 دستگاه / سانتریفیوژ افقی Cast Iron or SSt.304/SSt.316
پمپ مرکزی 1 دستگاه / سانتریفیوژ طبقاتی Cast Iron or SSt.304/SSt.316
نوع سیستم پیش تصفیه  فیلتر شنی/ فیلتر کربنی / فیلتر کارتریج
 جنس سیستم پیش تصفیه  FRP / PP /PE
 دوزینگ پمپ  1 دستگاه / جهت تزریق آنتی اسکالانت
 پایپینگ  لوله کشی فشار بالا : استنلس استیل / لوله کشی فشار پایین : UPVC
تابلو برق تابلو برق مجهز به لوگو / یک دستگاه
تجهیزات کنترل و اندازه گیری فلومتر، TDS متر، فشار سنج، کنترل کننده فشار پایین LPS و فشار بالا HPS
شاسی دستگاه فولادی یا استیل
ابعاد دستگاه طول 120cm / عرض 80cm / ارتفاع 170cm

 

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی 50 مترمکعب

قطعات مورد استفاده در دستگاه نقش مهمی در تعیین قیمت دستگاه آب شیرین کن RO دارند. با توجه به این مطلب، تنها توجه به قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی معیار درستی برای خرید دستگاه نیست. برای مقایسه باید به قطعات دستگاه آب شیرین کن توجه کرد.

ضمانت دستگاه آب شیرین کن RO

تمامی دستگاه های تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن دریایی تولید شرکت زلال پایاب با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته می شوند. این سیستم ها دارای  یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.