دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 مترمکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO دستگاهی است که  تصفیه آب را با فرایند اسمز معکوس Reverse Osmosis انجام می دهد. فرایند اسمز معکوس، رایج ترین شیوه تصفیه آب صنعتی در جهان است. در مقایسه با سایر روش های تصفیه آب صنعتی، سیستم اسمزمعکوس کارایی بالایی داشته و از لحاظ صرفه اقتصادی و در دسترس بودن تجهیزات بر روش های دیگر برتری دارد. برای برخی کاربردهای خاص در کنار دستگاه اسمز معکوس RO از سیستم های مکمل مانند سیستم رزینی استفاده می شود.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی با ظرفیت های گوناگون ساخته می شود. منظور از ظرفیت دستگاه تصفیه آب RO، ظرفیت آبدهی دستگاه بر حسب مترمکعب در شبانه روز m3/day یا لیتر در شبانه روز lit/day است. دستگاه تصفیه آب صنعتی به ظرفیت 5 مترمکعب در شبانه روز کمترین ظرفیت دستگاههای رده صنعتی است. دستگاههای با ظرفیت آبدهی کمتر از 5000 لیتر در شبانه روز در رده نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب در روز

دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت 5000 لیتر در شبانه روز با سیستم اسمز معکوس کار می کند. اسمز فرایندی طبیعی است که در آن، آب در مجاورت غشای اسمزی از سمت غلظت املاح کمتر به سمت غلظت بیشتر جریان می یابد. این جریان تا برقراری تعادل دو طرف ادامه می یابد. عکس این فرایند را اسمز معکوس یا Reverse Osmosis می نامند. در اسمز معکوس، آب با فشار پمپ از سمت غلظت بیشتر املاح به سمت غلظت کمتر حرکت می کند. نتیجه این عمل، تصفیه آب است.

 

کاربرد دستگاه تصفیه آب RO به ظرفیت 5 مترمکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 5000 لیتر در شبانه روز کاربردهای زیادی در صنایع کوچک و متوسط دارد. از جمله کاربردهای این دستگاه تصفیه آب شرب برای ساختمانها، ادارات و کارخانجات است. همچنین دستگاه آب شیرین کن 5000 لیتری برای تصفیه آب دستگاههای حرارتی و برودتی کارخانجات و موتورخانه ها کاربرد فراوان دارد. از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به تصفیه آب گلخانه، تصفیه آب دامپروری، مرغداری و… اشاره کرد.

همانگونه که اشاره شد کمترین ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5000 لیتر است. برای کاربرد این دستگاه در مواردی که آب مورد نیاز کمتر از این مقدار است نیز می تواند کاربرد داشته باشد. در این حالت دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO را به نحوی تنظیم می کنند که تعداد ساعت کارکرد آن در شبانه روز کاهش یابد. در این حالت به جای اینکه دستگاه 24 ساعت کار کند مثلا 8 ، 10 یا 12 ساعت کار می کند و آب تصفیه شده در مخزن ذخیره می گردد. این کار باعث استهلاک کمتر دستگاه آب شیرین کن RO نیز خواهد شد. در ظرفیت های کمتر از 5000 لیتر در شبانه روز، استفاده از آب شیرین کن صنعتی 5 مترمکعب بهتر از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی است. زیرا دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی به صورت آماده برای یک شرایط میانگین از لحاظ TDS طراحی شده است. این شرایط ممکن است با شرایط محل بهره برداری از لحاظ املاح یکسان نباشد و در نتیجه بازدهی مناسبی نداشته باشد.

مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی 5000 لیتر در شبانه روز

اصولا دستگاه آب شیرین کن صنعتی RO با توجه به آنالیز آب خام طراحی و ساخته می شود. در نتیجه دستگاهی که به عنوان مثال برای تصفیه آب چاه یک کارخانه ممکن است برای تصفیه آب کارخانه ای دیگر بازدهی مناسب نداشته باشد. جدول مقابل، اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب صنعتی 5000 لیتر در شبانه روز را نشان می دهد. با توجه به آنالیز آب در طراحی دستگاه، هر کدام از این قطعات می توانند حذف یا جایگزین شوند. به همین ترتیب کیفیت، برند قطعات و کشور سازنده تجهیزات می تواند متفاوت باشد. در نتیجه برای مقایسه قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5000 لیتر باید به برند تجهیزات دستگاه توجه کرد.

مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی BWRO-05  
روش تصفیه اسمز معکوس RO
ظرفیت آبدهی 5 متر مکعب / 5000 لیتر در شبانه روز
نوع ممبران RO 1 عدد ممبران BW30-4040 / Flimtec
پرشر وسل 1 عدد تک المان
پمپ تغذیه 1 دستگاه / سانتریفیوژ افقی Cast Iron or SSt.304/SSt.316
پمپ مرکزی 1 دستگاه / سانتریفیوژ طبقاتی Cast Iron or SSt.304/SSt.316
نوع سیستم پیش تصفیه  فیلتر شنی/ فیلتر کربنی / فیلتر میکرونی
 جنس سیستم پیش تصفیه  FRP / PP /PE
 دوزینگ پمپ  1 دستگاه / جهت تزریق آنتی اسکالانت
 پایپینگ  لوله کشی فشار بالا : Stainless Steel / لوله کشی فشار پایین : UPVC
تابلو برق تابلو برق مجهز به لوگو / یک دستگاه
تجهیزات کنترل و اندازه گیری جریان سنج، TDS متر، فشار سنج ، کنترل کننده فشار پایین و بالا (HPS & LPS)
شاسی دستگاه فولادی یا استیل
ابعاد دستگاه طول 120cm / عرض 60cm / ارتفاع 150cm

 

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی 5 مترمکعب

قیمت دستگاه تصفیه آب RO به ظرفیت 5000 لیتر در شبانه روز با توجه به برند قطعات متفاوت است. برای دریافت مشاوره تخصصی سیستمهای تصفیه آب صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گارانتی دستگاه تصفیه آب RO 

کلیه دستگاه های آب شیرین کن صنعتی RO که در شرکت زلال پایاب صنعت طبق استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته می شوند شامل  یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.