تصفیه آب برای دامداری

 

ضرورت استفاده از تجهیزات جدید در صنعت دامداری

امروزه برای نتیجه گیری از سرمایه گذاری در تولیدات کشاورزی و دامی باید تا حد امکان از دانش روز بهره برد. با بالا رفتن رقابت در بازار تولیدات دامی، دیگر تولید کنندگان سنتی بدون به روز رسانی تجهیزات، سوددهی مناسبی نخواهند داشت. کارخانه های بزرگ لبنی با احداث دامپروری های پیشرفته سهم بزرگی از این بازار را در اختیار دارند. سرمایه گذاری در تجهیزات تولید در واقع بلند نگری برای افزایش بازدهی آینده است.

 

اهمیت تصفیه آب برای دامداری

کیفیت آب در دامداری ها از دو جهت حائز اهمیت است. اول اینکه آلودگی میکروبی، قارچ، باکتری و ویروس ها سبب ایجاد بیماری دام می شود.از طرف دیگرTDS بالای آب که نشانگر میزان زیاد املاح آب است باعث ایجاد بیماری گوارشی و سوء تغذیه در دام بخصوص گاو و احشام میگردد. ناراحتی گوارشی، خود باعث کاهش وزن و کاهش شیردهی گاوها میشود.

 

تصفیه آب مرغداری

استفاده از دستگاه تصفیه آب برای مرغداری نیز در سالهای اخیر بسیار مورد مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر بیماریهایی که آب آلوده میتواند باعث شود، وجود املاح زیاد در آب باعث کاهش جذب مواد غذایی در جوجه ها میشود. تحقیقات نشان دهنده کاهش رشد جوجه های یک روزه در اثر استفاده از آب تصفیه نشده است. از طرفی املاح زیاد موجود در آب باعث گرفتگی تجهیزات آبرسانی در داخل مرغداری می گردد.

با توجه به اینکه مراکز پرورش دام و طیور همگی در خارج شهرها قرار دارند معمولا دسترسی به آب تصفیه شده لوله کشی شهری ندارند. البته با توجه به مصرف بالای آب در این صنایع، گاهی تصفیه آب چاه مقرون بصرفه تر از استفاده آب لوله کشی است. مناسب ترین روش تصفیه آب برای مرغداری و تصفیه آب دامداری استفاده از دستگاه تصفیه آب RO است. البته در مواردی که تنها حذف سختی آب مورد نظر باشد استفاده از دستگاه سختی گیر نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

 

دستگاه تصفیه آب مرغداری و دامداری

دستگاه تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس آلودگی و املاح اضافی موجود در آب را حذف می کند. در آب شیرین کن مرغداری و دامداری میتوان املاح مورد نیاز برای رشد دام و طیور را قبل از خروجی دستگاه به آب اضافه کرد. در دستگاه تصفیه آب دامپروری ضد عفونی آب توسط کلر یا اشعه فرابنفش در حین فرایند تصفیه انجام می گردد. از دستگاه آب شیرین کن RO برای تصفیه آب کشاورزی و گلخانه نیز میتوان استفاده نمود.

شرکت زلال پایاب با سالها سابقه در زمینه سیستم های تصفیه آب صنعتی آماده مشاوره، طراحی و فروش دستگاه آب شیرین کن برای صنایع مختلف است. برای مشاوره با کارشناسان ما در زمینه های زیر تماس بگیرید:

تصفیه آب کشاورزی

تصفیه آب چاه برای کشاورزی

تصفیه آب برای گلخانه

آب شیرین کن کشاورزی

تصفیه آب گاوداری

تصفیه آب مرغداری

تصفیه آب برای پرورش دام

آب شیرین کن برای دامداری

سایر کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی

بخش کشاورزی و دامی

تصفیه آب کشاورزی و دامی

گلخانه ها، مرغداری و دامداری

صنایع پتروشیمی

صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، فولادی

تصفیه آب cooling و blow down ، آب DM برای خنک کاری

تأمین آب دمین

تهیه آب دمین (آب مقطر)

تصفیه آب برای صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی

شیرین سازی آب دریا

شیرین سازی آب دریا (Sea water)

تصفیه آب برای مصارف صنعتی و خانگی

(آب شیرین کن دریایی)

تأمین آب آشامیدنی

تصفیه آب آشامیدنی

تصفیه آب شرب